Minä olen poikaystävä uteluiden lisäksi saanut monta kertaa vastailla lapsi kysymyksiin. Sukulaistädit siinä sitten kauhistelleet, kun olen sanonut etten niin lapsista välitä. Muut voivat puolestani tehdä niitä niin monta kuin mieli tekee, mutta minä en koe mitään tarvetta sille. Minulla on jo koira. Ja maailmassa on jo niin paljon ihmisiä, että ei ole kovin suuri menetys tälle ihmiskunnalle, että minä jätän sen homman väliin.

Pidän vain harvoista ja valituista lapsista. Yleensä vain niistä joiden vanhemmat osaavat kasvattaa lapsiaan. Hyvin usein nämä vanhemmat ymmärtävät minua ja valintaani. Kauhukakaroiden marttyyrimammat taas pitävät minua täysin epäinhimillisenä puolinaisena itsekkäänä idioottina. Itsekäshän minä olenkin tässä suhteessä. MINÄ en tee lapsia, koska MINÄ en halua. Siinä asiassa en ota ketään toista huomioon. Itsekkäitähän äiditkin ovat. Heillä on lapsia, koska he halusivat/haluavat lapsia.

Vaikka lapsista en pidäkään, niin ymmärrän sen, että lapset ovat lapsia. Minä en ole se naapurin ämmä, joka valittaa nurmikoilla juoksemisesta tai ulkoa kuuluvista äänistä. Minua ei ärsytä pihalla leikkivät lapset, joiden palloa joudun väistämään, ettei tule mustaa silmä. Minäkin olen ollut joskus lapsi. (Ja vanhempieni lapsi olen edelleen:)). Lapset saavat leikkiä, huutaa, juosta ja riuhua pihalla niin paljon kuin jaksavat. Siellä se olen minä, joka väistää. Pihoilla on lasten säännöt ja se on lasten maailma. (Puhun talonyhtiöiden pihoista, joilla on lapsille tehty leikkipaikka.) Jos lapset häiritsevät, niin pitää muuttaa paikkaan missä ei ole lapsia. Mutta kauppassa lasten pitää osata käyttäytyä. Jos sitä omaa kulta mussukkaa ei saa pidettyä siinä kärryn vieressä, niin se kuuluu jättää kotiin. On paikkoja, joissa minun ei tarvitse joutua väistelemään lapsia.

On täysin hyväksyttävää arvostella tapaani komentaa koiraani, koska koiran kuuluu totella minua. Ikävä kyllä lasten kuuluu totella vanhempiaan. Se on sitä vanhempien kunnioittamista. Huonosti koulutettu koira on varmasti aivan yhtä paha asia kuin huonosti kasvatettu lapsi. Kukaan ei pidä sinua epänormaalina, jos kovaan ääneen paasaat naapurin koiran kamaluudesta. Kun mainitsen yhdenkin syyn miksi en lapsista pidä, miksi en pidä juhlia, joihin tulee lapsia, miksi en näe mitään suloista toisten lapsissa, niin jollakin on varmasti sanottavaa asiaan. Vaikka ei sitä sanoisikaan.

 Naisten kuuluu tehdä ja haluta lapsia. Naisten kuuluu haluta naimisiin. Naisten kuuluu lakata kyntensä ja harja hiuksensa. Naisten kuuluu osata laittaa ruokaa ja pestä pyykkiä. Naisten kuuluu ja kuuluu, mutta jos naiset ei haluakaan. Maailmassa on liikaa maneereita, joita pitäisi noudattaa. Enkä minä ainakaan aio tehdä mitään sellaista mitä en itse halua. Ja minä en halua lapsia.